mi van már ezzel?!

Színház

2016. április 18. 01:34 - mivanmárezzel

Ma végre, hosszú szünet után rászántam magam, hogy írjak nektek. Valójában végig úgy érzetem, hogy nem sok minden történt azóta, hogy utoljára jelentkeztem. Persze ez nem igaz.

Elkezdtem ugyanis szakmai gyakorlatnak álcázva a Teatro di Rifrediben dolgozni. Végigasszisztáltam egy előadás felújítópróba-folyamatát és azt a két hetet, amíg játszották. Itt Olaszországban így működik, egy-két hetes blokkokban játszanak a színházak előadásokat, aztán vagy vége, vagy félreteszik egy időre, és később veszik elő újra. Társulata a színháznak nincsen – minden előadáshoz külön csapat érkezik. 

És ez a csapat rendkívüli volt. A darab címe La bastarda di Istanbul, melyet Elif Şafak török írónő (egyébként Az isztambuli fattyú címen magyarul is megjelent) regényéből adaptált a darab rendezője és a színház művészeti vezetője, Angelo Savelli. A főszerepben egy híres török színésznő, Serra Yılmaz. Jól beszél olaszul, de nem hadar, mindent megfontol, és ettől valahogy minden szavának súlya van. Tündéri nő, kék a haja. Nagyon szeret engem – én is őt, és rettentően tetszik, ahogy gondolkodik.

Csak egy példa. Mikor először találkoztam vele, egy másik darabot játszottak, ez volt az első napom a színházban. Az öltöztető odafutott Serrához egy pár török papuccsal, mikor megérkezett. „Serra, megcsinálták a cipődet a varrodában!”. Ő némán nézte a papucsot, aztán fölpillantott. „Oké” – mondta, és tovább pakolta a ruháit. Az öltöztető továbbra is ott állt, így Serra megfordult és kérdőn nézett rá. „Fel akarod próbálni, mielőtt a színpadra mész?” – kérdezte az. Serra hangosan felnevetett, és legyintett egyet:

„Dehogy akarom. Minek? Hogyha felpróbálom, és maga a tragédia, akkor is ebben kell játszanom, nem?”

12801426_10207711392855626_181468099861393297_n.jpg

A La bastarda di Istanbul csapata
Fiorella Sciarretta, Marcella Ermini, Riccardo Naldini, Monica Bauco,
Diletta Oculisti, Elisa Vitiello, Serra Yılmaz, Valentina Chico (meg én a tükörben)

A többiek is mind tündériek, egytől egyig. Kedvesen fogadtak, odavalóként kezelnek, és ami a legjobb: mernek kérni. Tudják, hogy segíteni vagyok ott, és ezt kihasználják – így hát abszolút hasznosnak érzem a jelenlétem. Pár nap alatt megtanultam, kinek hol tudok segíteni (bekészíteni egy bőröndöt, hozni a cigarettát, leszaladni a lentfelejtett kellékért) anélkül, hogy kérnék. És mindig megköszönik.

19-la-bastarda-di-istanbul_img_1762.jpg

És Mustafa hogy van...? Izé... Ai-du-iu-du Mustafa? – jelenet az előadásból

Zárójelben annyi érdekességet tudnék még elmesélni, hogy a képen látható török ételek (mielőtt megkívánnátok őket) közelről nem túl guszták. Leginkább mivelhogy purhabból, papírból, szivacsből, szögből meg ilyesmiből vannak. A gránátalma a tálban igazi, azért rohad. A kis kék tálban meg vélheően azért nem látszik a csipsz, mert kicsit megvámoltam szokásomhoz híven.

A darabnak köszönhetően jutottam el Sienába is, egy gyönyörű, vagy százötven éves színházba.

08_siena.jpg
Összességében jól vagyok. Remélem ti is. Hiányoztok!
Alla prossima!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mivanmarezzel.blog.hu/api/trackback/id/tr808636202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása